torsdag 1 januari 2009

NYåååååR

Jaha, de va de. Eller det har precis börjat. Beror på vilket sätt man tittar på de. Jag tänker mer att de är över nu. 2008 har varit hatat såsom älskat. Jag är bara totalt depp nu.

Mitt 2009 började inte bra.



NYÅRSFIRANDET

Men den sista dagen på 2008 får bli mitt bästa minne av de gångna året. Definitivt!

Vaknade sent idag igen och stressade som sjutton. Packade väskor, blonderade håret och ringde en sjuhelvettes massa samtal. Halv 2 befann jag iallfall mig på Glada oxen för en sol med johanna. Den här gången blev det resutat må jag säga. Jag har alltid haft en vag känsla av att solarium ger ingen bränna! Man blir grå, eller det blir iaf jag. Och hur snyggt är de att vara grå i fejset på en skala? Ca. kvart över 2 var vi röda nog om kinderna och begav oss till nästa solställe för att hämta våran dricka. Efter de knallade vi ner till stan o mötte linapina. Alla 3 va surpuppor innan bussen kom. "Det kommer blir helt misslyckat ikväll" var en vanlig fras man hörde titt som tätt. Väl på bussen blev vi lite gladare mina 2 vänner o jag. Vi var på väg till mordorten, Skultuna. Vi var tvungna att inhandla mat o grejs till middagen så vi var tvungna att gå en jävla lång bit hem till hanna sen.. Pust!

Hos hanna vart de bastu o tagg musik för hela slanten. "girls just wanna have fun" va no.1! Vi gjorde ordning maten o oss själva. Vid sju var vi lagom av allt. Lagom stressade, lagom taggade, lagom glada o lagom snygga. Nej, vi var för snygga. Satt iaf på bussen i år och kom till slut men till Robin. Där befann sig en massa trevligt folk. Många man kände sen tidigare och vi hade en förjävla rolig kväll. Klockan 11.30 fick alla panik ner mot torget och jag har väl aldrig sett så mkt folk på torget förr! Det var smockat. Åt alla håll man kollade såg man ngn man kände, det var riktigt härligt. Perfekt att fira nyår! Smart som jag är tappar jag bort lina o co. precis innan 12-slaget. Jag invigde det nya året helt själv. Nästan helt själv, träffade folk hit o dit men synd vara iaf.. Först vid halv 1 ringer lina o säger att jag ska återvända till robin. Jag börjar traska dit och fick som tur var sällskap av ett stort gäng killar. Tur var väl de. Hos robin va allt folk igen och vi fortsatte festandet. Senare drog vi oss mot stan, vi skulle på efterfest. Men icke sa nicke, det blev krånge o våran kväll slutade på vega vid halv 4. Käkade sen taxi hem med Hussein! Haha skönaste taxichauffören.
När vi kom hem till Johanna så var hennes föräldrar vakna fortfarande. Vi satt uppe till halv 6 och pratade om hela kvällen. För roligt. Sen somnade vi sött och vaknade inte förns 2 dagen efter! Bakis? Nej faktiskt inte!

Inga kommentarer: