torsdag 8 januari 2009

slut på lovet




Jag har precis kommit hem. Åh jag hatar väl skolan och allt som har med den att göra. Är skoltrött redan så jag skulle kunna bokstavigen spy och det har gått 2 dagar.. Förstår verkligen inte hur jag ska klara detta halvår.


Var jag tvungen att välja just Rudbeck av alla skolor? Visst, skolan i sig är skit skön, verkligen. Folket är najs och den är mysig hela den. Men plugget?! Jag förstår verkligen det där snacket man hörde förr "nej fyfan ta inte rudbeck". Gjort är gjort. "Du har ju BARA 2,5 år kvar" säger mamma men en viss ironi i rösten. Om det ändå vore så väl.. Jag går samhäll. Jag måste plugga vidare ytteliggare några år innan jag kan få ett välförtjänt jobb. Jag kommer få fyrkantiga ögon snart. Kan man få det av tv-apparater så kan man fan få det av böcker oxå!


Dags att sluta deppa kanske, det finns ändå inget att göra åt saken. Bara le ännu mer och försöka se så intresserad ut när läraren berättar om den nya stora uppgiften vi ska ha klart nästa vecka! Eller prov eller läxor eller uppsattser.. oh my..


Det låter som att jag borde drukna i läxböcker just nu va. Men faktum är att i mitt rum ser jag inte en ändå. Hm.. Old madeleine is back. På viksäng var nämligen en riktig stulpella jag gjorde aldrig läxor o proven läste jag bara genom dagen innan. "varför ska jag kunna det här?" så tänkte jag då, först nu fattar jag varför.


Men imorgon är det faktiskt fredag. Åh älskade fredag. Blir nog en myskväll med film. Längtar. Men innan man får njuta av de blir det en hel skoldag innan! usch o fy. Ska sluta nu, skärpning madeleine. Vi hörs imorn eller nått! PUSSSSSSSSS


viktor<3


XOXO/madeleline

Inga kommentarer: